Майстер-клас для студентів та аспірантів від Ольги Глущенко – засновниці та директора турагенцій «Tez Tour Турагенція», «TUI Sumy», «Сотік Тур Суми»

Як Ви починали бізнес та яка у вас ситуація з кадрами?

За освітою я перекладач, в туристичний бізнес прийшла без досвіду роботи у цій сфері. Вчилася самостійно, у процесі роботи. Щоб займатися бізнесом у сфері туристичної індустрії, треба було закінчити курси. На той момент це були курси менеджера по туризму. Нам давали основи бухгалтерської діяльності, роботи з документами. Приходили представники туроператорів, які розповідали про принципи взаємодії. Зараз ми працюємо на умовах франчайзингу, за що ми платимо роялті. Ми не можемо ходити без форми, тобто є порядок роботи. За франшизою туроператор здійснює контроль співробітників, проводячи регулярні тестування кожного сезону. Тому у нас є навчання, семінари, вебінари, які менеджер обов’язково повинен відвідувати. Я постійно веду у себе школу менеджерів по туризму.

Якщо співробітник не пройшов тестування, він не може бути допущений до роботи.

Отже я несу відповідальність за своїх менеджерів і ми гарантуємо якість відпочинку.

На сьогоднішній день у нас 10 менеджерів, з них з досвідом роботи – 1. Тобто 90% ми готуємо самостійно.

Сьогодні краще самостійно підготувати персонал з нашим баченням, принципами, підходами, ніж прийняти на роботу професіонала, який прийде і ми будемо боротися з його баченням.

Перевчити когось робити щось по іншому дуже складно. Останні 2 роки ми трансформуємо підхід до роботи: переходимо в Інтернет.

Ольга Глущенко в компанії викладачів кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування к.е.н., доц. Ковальова Богдана та к.е.н., доц. Маценка Олександра

Розкажіть, як побудований Ваш бізнес?

Наша туристична агенція у своєму розвитку дійшла до тієї точки, коли вигідно вже мати свою приймаючу компанію у країні, куди ми направляємо клієнта. Ця компанія займається транспортуванням туристів з аеропорту, укладанням договорів з готелями, вже там на місці, з вибиванням найкращих цін та умов. Окрім цих компаній ми маємо бронюючий офіс у Києві.

Наші туристичні агенції можуть формувати тур-продукт як самостійно, так і пропонують готові тур-продукти туроператора. Але зараз акцент змінився з продажу тільки готових туристичних продуктів. Це відбулося десь років 5 тому. Зараз людям цікаві переважно різні модифікації, оскільки не завжди всіх влаштовують пакетні тури. Хочеться 2 дні побути в одному місці, 3 дні – в іншому, переїхати на якусь екскурсію тощо. Тобто, в принципі, ми вже частково виконуємо функцію і туроператора. Є в нас такі платформи для бронювання, де ми можемо творчо збирати тури для клієнта з того, що дає туроператор і не обмежуватися лише якоюсь окремою пропозицією.

Туроператор працює переважно з туристичними агенціями, а не з клієнтами напряму. Тому Ви, як споживач, приходите до туристичної агенції.

За рахунок чого ви отримуєте додану вартість?

З продажу кожного туру туроператор дає турагенції комісію. Цю комісію він платить за те, що ми знаходимо та консультуємо туристів з питань документів, готелів, маршрутів, а також за те, що вислуховуємо їх проблеми. Якщо у туриста якась проблема, то його до туроператора відправити не можливо. Ми несемо усю відповідальність й вирішуємо усі форс-мажорні питання, які можуть виникнути у клієнта (хтось щось забув, запізнився і т.д.). За це нам платять кошти.

Як відкривається турагенство?

Спочатку оформлюємо установчі документи. Відкриваємо підприємця, реєструємося у податковій, обраємо систему оподаткування, підписуєте собі банківську гарантію – одна з умов необхідних для роботи з туроператорами.

Чи потрібні ще якісь документи для турагенції, наприклад ліцензія?

На сьогоднішній день для турагенцій, на відміну від туроператора, ліцензування не потрібне. Але зараз готують дуже багато проектів змін для туристичного законодавства, тому що не всіх влаштовує, коли немає ліцензії. Раніше у нас було державне управління туризму у міській раді, куди ми здавали щорічний звіт. Вони знали кількість турагенств, хто, де знаходиться. Зараз ці функції з них зняли. Звітів ми не здаємо. Ліцензування немає.

На сьогодні туристичний ринок насправді дуже небезпечний, оскільки через відсутність ліцензування його регулювання не здійснюється.

Яким чином туроператори співпрацюють з турагенціями? Як вони один одного знаходять? Якщо відкривається турагенство, як відбувається цей перший контакт і з яким туроператором?

На сьогоднішній день для турагенцій, на відміну від туроператора, ліцензування не потрібне. Але зараз готують дуже багато проектів змін для туристичного законодавства, тому що не всіх влаштовує, коли немає ліцензії. Раніше у нас було державне управління туризму у міській раді, куди ми здавали щорічний звіт. Вони знали кількість турагенств, хто, де знаходиться. Зараз ці функції з них зняли. Звітів ми не здаємо. Ліцензування немає.

Для початку необхідно за допомогою Інтернет визначитися з найпопулярнішими напрямами подорожей. На сьогоднішній день в Україні, це – Туреччина і Єгипет. У пошуковому запиті Ви забиваєте «туроператор в Єгипет, Україна» і знаходите перелік операторів. Далі ви знаходите на сайті туроператорів розділ «Турагенства» або «Співробітництво»… і завантажуєте агентський договір. Підписуєте і відправляєте його туроператору. Сьогодні є така практика, що туроператори починають працювати з новими турагенціями тільки після того, як Ви їм на рахунок перерахуєте депозит (близько 50 тис. грн). Лише після цього вони відкривають вам доступ до системи бронювання. Так робить у нас туроператор «Tez tour».

Для чого це робиться?

Це робиться задля гарантії, що ви сплатите туроператору кошти за рахунком, який він вам виставить, а також, щоб не було разових бронювань зі сторони підприємця.

Що буде, якщо є клієнт, який обрав термінову турпропозицію, а агенція не можемо здійснити оплату туроператору?

Якщо банківський день вже закінчився, або з інших причин неможливості здійснення термінової оплати туроператор дозволяє робити гарантійний лист особливо для постійних клієнтів-турагенцій. І Ви пишете гарантійний лист, що «Я, ФОП П.І.Б., зобов’язуюся сплатити кошти в розмірі ____ тис. грн». Після цього туроператор відкриває доступ до документів, які ми віддаємо туристу. Оплата у цьому випадку здійснюється пізніше.

Які ризики на сьогодні є для туристів-споживачів?

По перше, Ви як клієнт ризикуєте заплатити гроші за тур і нікуди не поїхати. І ніякими судами ви нічого не досягнете, оскільки для повернення коштів має спрацювати страховка на випадок банкрутства туроператора.

В Україні жодного туроператора банкротом офіційно за рішенням суду не визнано.

Наприклад, минулого року в Україні припинив свою діяльність російський туроператор «Наталі Турс», який дуже серйозно займався Еміратами, Іспанією. Вони частково повернули кошти клієнтам, а частково ні. Також на території України лопнули «Karya Tour», «News Travel». У великій зоні ризику сьогодні знаходиться туроператор «Kompas».

Ми входимо до Української асоціації туристичних агенцій, де присутні найбільші гравці туристичного ринку, та дослухаємося до всього, що рекомендують наші більш серйозні колеги з приводу проблем або недоброчесності туроператорів. Наприклад, з цих причин крупні турагенції перстали бронювати тури у туроператора «Kompas». Через падіння продажів та недовантаження літаків «Kompas» починає демпінгувати, здешевшуючи бронь на 200-400 євро на ті ж дати, що й у конкурентів. Ми розуміємо, що є ризик, що літак завтра не полетить, тому ми приймаємо рішення не працювати з таким туроператором. Звісно, що споживачу завжди хочеться купити дешевше, але він не бачить ситуацію в цілому. Будь-яке підприємство бажає отримувати прибуток.

В середньому маржинальність туроператора складає 3-4%.

Коли у туроператора просідають продажі, він занижує ціну щоб закрити певну дату. У деяких туроператорів така ситуація стає систематичною (наприклад «Kompas») і вони продають усе в мінус 300-400 євро при менших обсягах продажів та коефіцієнті оборотності. Наприклад, конкурент «Kompas» – Join UP відправляє до Єгипту та Туреччини аж по 4 рейси в день у сезон. Так у кого ціни мають бути нижчі?

Така ситуація може тривати тиждень, місяць, сезон. Туроператори, як правило, розраховуються за контрактами з готелями вкінці сезону відпочинку. Наприклад, зараз сезон закінчується вкінці жовтня і туроператору необхідно розплачуватися. Довгий час ніхто ці платежі чекати не буде. Приходить дата Х, коли приймаюча сторона говорить: «Знаєте, ви нам тут заборгували 100 мільярдів, ми з вами більше не працюємо». І робіть що хочете. А туроператор-боржник наприймав вже заявок від турагенцій і опиняється в кризовій ситуації. Самі вони не можуть ніяких контрактів знайти. Все… мильного пузиря немає!

У такій ситуації краще заплатити 550 Євро і полетіти, ніж 500 і не полетіти.

Розкажіть про «гарячі тури». Звідки вони з’являються?

Усі ми знаємо про знижки у кінці сезону продажу, наприклад, у магазинах одягу, коли залишається те, що не продалося та має низький попит. Магазини можуть розпродавати мега круті джинси, які були популярні все літо, але передбачається, що наступного сезону мода зміниться. Ходових розмірів немає, але знижки є. Приблизно така ж ситуація і з «гарячими турами».

Гарячі тури пов’язані з певними ризиками. На формування ціни гарячого туру впливають фактор часу, незаповнений борт авіакомпанії та/або незаповненість готелю та фактор сезонності (негода).

Фактор часу. По перше, якщо ви хочете зловити «гарячий тур», то ви повинні розуміти, що про найвигіднішу ціну ви дізнаєтеся сьогодні, а виліт у вас ввечері або завтра вранці. Часу на збори майже немає.

Незаповнений борт у туроператора. Якщо напрямок популярний та масовий, туроператор замовляє чартерні авіарейси.

Якщо напрямок не на стільки популярний, щоб кожного дня або кожні 2-3 дні відправляти цілий літак, то туроператори беруть блоки місць на регулярних авіаперевезеннях. Ці блоки місць відрізняються, а отже відрізняються і ціни.

Окрім цього, розрізняють:

  • гнучкі блоки місць, коли туроператор замовляє, наприклад, +/- 20 місць. Якщо вони не продаються, то їх можна повернути авіакомпанії. За таких умов ціна вища. Їх замовляють на таких напрямках як Домінікана, Сейшели, Мальдіви;
  • жорсткі блоки місць, які замовляють як чартер. Тобто туроператор замовляє 20-30 місць на кожному рейсі та оплачує за ці крісла авіакомпанії незалежно від того, летить пасажир на цьому кріслі, чи не летить. На таких умовах заключення договору ціна у туроператора більш вигідна. Жорсткі блоки місць замовляються, в основному, на свята (новий рік, Різдво). Це пов’язано з тим, що авіакомпанія може себе повести не дуже добре, наприклад, продати якусь частину місць, про яку ми попередньо домовлялися. Горіти може саме жорсткий блок місць, який вже викуплений, якщо залишаються непродані місця. Найчастіше «гарячі тури» пропонуються для напрямків Туреччина та Єгипет.

Через брак авіаквитків іноді зручніше продати іншу кількість ночей. Середня тривалість відпочинку 7 днів. Буває, що туроператор бачить, що на виліт назад місць немає і необхідно бронювати дату на 10-11 днів. Так з’являються варіанти, коли 10-11 днів дешевше, ніж 7.

Незаповненість готелю. Буває так, що на певну дату пів готелю порожньо. Адміністрація розуміє, що всі місця заповнити неможливо й приймає рішення про акцію. Наприклад, «5 днів по ціні 3», або «7 ночей за ціною 5».

Фактор сезонності (негода). Ми маємо розуміти, що якщо «горить», то варто поцікавитися у турагента, що там не так, чому горить? Наприклад у вересні горить Китай, де зараз негода, зливи. Якщо нормальна ціна для Китаю 1300-1400 долл. США, то в сезон негоди може бути і 600 долл. США на двох. Але що там робити під час тропічних злив? Хіба що поставити галочку про відвідування. Так само зараз просідають ціни по Чорногорії, де також починається сезон дощів.

Можете полетіти до Єгипту і не покупатися у морі через сильну течію або високу хвилю.

Весь час висить червоний прапор і вас ніхто не пустить до води. Так було у нас з Шрі-Ланкою: через дуже сильні хвилі треба знати в яку бухту відправитись, щоб людина взагалі в океан зайшла. Там ситуація така: що одна хвиля тебе накриває, а інша, яка відкатує вибиває у тебе з під ніг пісок. Реально максимум хвилин 10 можна постояти і чинити опір цим хвилям. Виходиш, ноги трусяться і тобі вже нічого не треба. А буває, що висить чорний прапор, то й підходити не можна взагалі. Буває ще зворотна течія, коли утворюється струмок, який просто затягує все в океан. Тобто треба дуже уважно підходити до вибору.

Коли вище перелічені фактори та акції плюсуються ми маємо «гарячі тури». У нас є телеграм-канал, де ми постимо всі тури, у тому числі «гарячі» пропозиції. Буває, що клієнт починає телефонувати, коли ціни вже пішли вгору. Тобто реагують, коли сусід вже з’їздив за 400 або за 300 долл. США., а тепер ціни виросли.

Проте, у наш час, клієнт стає вимогливішим, розумнішим. Протягом останніх 3 років клієнти почали бронювати тури завчасно, оскільки на високий сезон пропозицій можна просто не знайти вже за тиждень-два.

Сьогодні ми спостерігаємо більш серйозний підхід клієнта до вибору місця відпочинку. Він вже аналізує такі параметри як клас, меню, колір рушників, частота прибирання, зміни постілі, марка шампунів і т.д.

Як формуються ціни взагалі?

Співвідношенням попиту та пропозиції. Коли попит невеликий, ціна просідає. При зростанні попиту пропозиція не може змінитися різко, оскільки не можна додати готелів, їх просто нема.

Фактор конкуренції (висока пропозиція). Один напрям може представляти не один туроператор. Наприклад, минулого року Туніс представляв один туроператор, а в цьому році – три при незмінній кількості бажаючих подорожувати за цим напрямком. Пропозиція зросла у три рази у порівнянні з минулим роком. Кількість бажаючих та сама, а туроператори вирішили, що вони можуть продати більше.

Фактор затримки у часі. Дуже часто перший сезон з новим напрямком туроператор працює в мінус. У нас для того, щоб люди почали їздити за певним напрямком масово, треба рік реклами. Наприклад, після спрощення візового режиму ми всю весну та літо розказували про Іспанію. Але клієнти побоювалися проблем з документами. Поїхали лише через рік, коли ціни зросли на 100-200 євро.

Якість сервісу. Впливає, наприклад, зірковість готелю. Звісно є «п’ятірки» набагато гірші за гарні «четвірки», є «четвірки» як «трійки». Ми намагаємось робити так, щоб туристи їздили до «п’ятірок». У нас є «п’ятірки» економ, стандарт, стандарт +, де-люкс і VIP. Одна «п’ятірка» може коштувати 800 євро на двох, а інша – 3000 євро. Це кажучи вже про вілли. З приводу категоризації готелів, то багато запитань по Туреччині. Таке враження, що там зірки дають за сало, хоча вони його не їдять.

Чи є у вас Vip-тури?

Так, але не найдорожчі варіанти. Vip-тури ми підбираємо для нашого ринку, щоб можна було нормально й адекватно відпочити.

У нас є варіанти по Туреччині, де відпочинок на двох на тиждень – 20 тис. євро (ціна двокімнатної квартири) з індивідуальним трансфером на гелікоптері та іншими фішками.

Які особливості вашої реклами?

Туризм оцифровується та йде в інтернет. На сьогодні відсоток клієнтів, які просто зайшли з вулиці, значно менший, ніж кілька років тому.

Кожна сучасна турагенція має освоювати інтернет маркетинг.

Необхідно супроводжувати цифрові канали продажів: Viber, Telegram, Facebook… Ми ніколи не думали, що будемо платити за лайки у Facebook.

Ми маємо найбільший серед турагенцій Telegram-канал в Сумах – ТурСканер (29 тис. підписників).

Так само ведемо сторінку в Facebook. Кожного дня викладаємо актуальні пропозиції. Це додаткове навантаження. Тобто дівчата в мене знаходять якусь пропозицію, публікують її, знаходять якісь картинки, пишуть текст, публікують це. Роботи багато! Зараз турист думати не хоче – побачив готовий варіант, якщо влаштовує, то натискає «купити».

Серед традиційних засобів реклами (обклеїти тролейбус, об’яви) найбільш ефективно працюють борди. Коли ми відкривали офіс Tez Tour в минулому році, то вішали борди по місту – це працювало на відміну від листівок.

На сьогодні ми замовляємо рекламу в Telegram-каналах. Також мій чоловік займається розкруткою власного Telegram-каналу, а я – його наповненням. Тут ми викладаємо виключно наші пропозиції. Чому? Тому що ми робили опитування наших підписників: що вони хочуть бачити, скільки разів на день? І за результатами цього опитування більшість відповіло, що хочуть бачити пропозицію максимум тричі на день. Також ми відслідковуємо, після яких публікацій більше підписались або відписались. Ми помітили, що якщо ми зробили публікацію пізно в вечері, то це мінус скільки то підписників. Це тому що звук від повідомлення пішов не вчасно і люди сприймають це як спам. Тобто треба дотримуватися певних правил при веденні Telegram-каналу. Це зараз популярний канал продажу, він дійсно може бути джерелом доходу.

Якого віку ваші підписники?

Переважно 16-17 років. І ми зіткнулися з такою проблемою, нашому поколінню зручніше переговорити. Я не можу довго переписуватися, коли йдуть онлайн-підбори, консультації. Я пишу: «Можна вам зателефонувати?». Тому що розумію, що за п’ять хвилин можу це передати. А от поколінню 15-17 років зручніше писати.

Що, на Вашу думку, буде з туризмом через 20-30 років?

Туроператори йдуть до укрупнення. У Європі вже працюють представництва туроператорів і все. Туроператору простіше працювати з великими турагенціями, консалідаторами, або власниками великих мереж.

Про те, що ринок буде поділений між франчайзинговими турагнціями говорили ще років 10 тому у туристичному агентстві «Галопом по Європам», яке сформувалося у туроператора TUI. Все йде до того, що у туроператорів будуть власні турагенції. Такі туроператори як Coral Travel, Tez Tour, Join UP мають частину турагенцій, які працюють на умовах франчайзингу, а інша частина агенцій це їх дочірні компанії. Наприклад у туроператора Coral Travel – це «Корал Тревел Маркет», у туроператора Tez Tour – це «Тез Тур Ритейл». Тобто туроператори є власниками своїх же турагенцій. Таким чином простіше контролювати якість роботи своїх співробітників.

Коли ми починали туристичний бізнес, то в нас не було такого, що якийсь готель продається тільки у одного туроператора. Ми могли обрати собі готель і потім порівняти ціни у різних турагенцій. На сьогоднішній день туроператори вибивають переважно ексклюзивні контракти. Так, у Join UP на сьогоднішній день 43 готелі, які продають лише вони. Все йде до того, що серед туроператорів зникнуть маленькі, а залишаться лише великі транснаціональні як у Великобританії, Німеччині, які включатимуть власні мережі турагенцій, готелів, літаків.

А туроператори не зникнуть, враховуючи розвиток інформаційних технологій, Інтернету?

Не зникнуть. Наприклад, візьмемо тур до Грузії: авіаквитки з додатковим багажем + проживання на двох за 9 ночей в Батумі та 3 ночі в Тбілісі обійшлися моїй співробітниці близько 600 доларів. Спробуйте зібрати таке ж через Букінг!

Туроператор забезпечує нижчу ціну за рахунок:

  • замовлення чартерних авіаперевезень;
  • багаторазового бронювання готелів;
  • власної мережі готелів.

Booking не зможе дати таку ціну, до деяких готелів у них немає доступу. Інколи різниця між Booking і тим, що дає туроператор сягає у 2 рази на користь туроператора. Причому на Booking ціни можуть бути у 2 рази вищими, ніж на сайті самого готелю.

Tez Tour зробили схожу систему з Booking і ви можете спробувати порівняти ціни готелів на Booking і у нас. Часто у нас ціни нижчі при набагато вищому сервісі.

Але все ж таки Booking.com виступає конкурентом?

Системи як були, так і будуть, тим паче з тим, що в нас не має проблем з перетином кордонів. Індивідуальний туризм був завжди. Це зовсім різні сегменти споживачів, тут різна мета. Коли у Вас є дух авантюризму (готові десь йти пішки, десь з 3 пересадками, десь переночувати на лавці) і ви хочете подорожувати (наприклад Euro trip), то бронюєте все це за пів року. Але знайте, що

будь-який лоукост може просто не полетіти і вам ніхто нічого не винен, тому що все бронюється окремими квитками.

Так, у серпні Wizz Air відмінив частину рейсів з Києва до міст Європи. Якщо ви забронювали квиток, готель, скрізь у вас тарифи без повернення.

Якщо Ви користуєтеся лоукостами, то не знаєте в які аеропорти вони прилітають. Квиток купуємо за 9 євро, а потім таксі за 250 євро. Бо прилетіли в час ночі, вже нічого не ходить, а до міста 120 км. І що хочете, те й робіть. У туроператора це все включено. Тобто ти прилітаєш і не залежно від того, яка година, тебе зустріли і за руку відвели в готель поселили, номер дали, ще гід прийде розбереться, якщо не той номер.

Коли людина самостійно бронює авіаквитки, то треба звертати увагу на пересадки, тобто коли переліт двома авіаквитками. Може виникнути неприємна ситуація: якщо один переліт затримається, то другий вас не чекає і другий необхідно докуповувати за свої кошти. Якщо ж у туроператора Ви на якийсь рейс ви запізнюєтесь, то авіакомпанія, яка вас не забрала, відправить вас до кінцевої точки призначення та надасть вам харчування та проживання, якщо це з їх вини.

Якщо ви людина, яка багато працює та мало відпочиває в повсякденному житті, і хочеться просто виключіть мозок, тоді необхідно йти до турагенції. Консультація турагенства може вам зекономити багато часу. Взагалі довіряйтесь спеціалістам!

Якщо у туроператора ви забронювали тур і так стається, що вони корегують чартерну програму, знімають якісь дати, то ви не несете жодних втрат. Вам або пропонують сусідні дати без доплат, або повертають кошти 100%. Якщо туроператор корегує якісь дати, то це повністю їх відповідальність і ви маєте право взагалі відмовитись від такого варіанту. На сьогоднішній день діє послуга «страхування від невиїзду», яка реально працює, якщо з якихось причин Ви не можете полетіти. Зараз провідні турагенції пропонують зробити навіть такий сервіс як страхування від не виїзду на випадок «передумав», але з франшизою 15% від вартості туру. Навіть якщо ви повідомите за 2 години до виліту. Booking такого не дасть.

Що порекомендуєте подивитися/почитати пізнавального про туризм?

Мені подобається цікава передача «Орел и решка». Вона корисна для починаючого менеджера хоча б з метою візуального сприйняття країни та інформації про неї, щоб щось можна було розказати туристу.

Почитати раджу туристичні форуми в Інтернет, де люди розповідають про свої подорожі по днях та годинах. Прилетів туди-то, пообідав там-то, які проблеми були, як вирішували.

Чи можна довіряти форумам та відгукам?

Необхідно розуміти, що не може бути кардинально протилежних думок по закладам розміщення. Якщо якась думка вибивається із контексту, то вона або від людини, якій неадекватно запропонували. Тобто людині потрібен був набагато вищий рівень готелю. Деякі турагенства працюють бажають продати зараз і для них не важливо прийде клієнт наступного разу чи ні. Звісно будуть неадекватні відгуки.

Неправдиві відгуки від аніматорів. Пишуть, що все було класно, смачно, здорово, «Привіт» Рашиду, Ахмеду. Це одразу зрозуміло, що писали аніматори. І часто готелі замовляють такі відгуки для підвищення рейтингу.

Часто люди пишуть відгуки, виходячи зі свого попереднього досвіду. Так, 3-4 роки тому готелі Туреччини давали низькі ціни, через те, що громадян Росії не пускали до Туреччини. І тоді багато хто відвідав круті готелі. А на сьогоднішній день ціни у порівнянні з тим періодом зросли у 2 рази. І зрозуміло, що зараз ці самі туристи з таким же бюджетом не їдуть за 3000 євро, а їдуть за свої ж 1500. Але тих самих умов вони вже не знаходять. І починається: то дитячого харчування не вистачає, то не з того боку напій принесли.

Залишайтеся з нами! Далі буде…

 

1 коментар до “Майстер-клас для студентів та аспірантів від Ольги Глущенко – засновниці та директора турагенцій «Tez Tour Турагенція», «TUI Sumy», «Сотік Тур Суми»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *